dimecres, 3 d’abril del 2013

MADAME LILY BOLLINGER


Què tal amics!
En el món del vi sempre hi ha hagut personatges remarcables, intel.ligents, amb tenacitat, innovadores, gent senzilla que saben fer les coses bé i que poden ser admirades i reconegudes.
Entre aquests personatges recordo a Madame Lily Bollinger.
La senyora Bollinger va portar durant molts anys les regnes de la reputadíssima Maison Bollinger, una de les cases de Champagne de més prestigi, i ho va fer durant una època molt difícil, quan a la II Guerra Mundial, França era ocupada per l’Alemanya nazi i dia rere dia les seves caves eren “assaltades” per oficials de la Gestapo que s’enduien a centenars les caixes de les seves venerables reserves de champagne.
Ella, però, va saber superar aquests difícils anys, i amb tenacitat i esforç va portar el nom de Bollinger a ser considerat un dels millors champagnes d’ara i sempre.
Però Mme. Bollinger no només era famosa per la seva gran capacitat de treball i esforç, sinó que també ho era per ser una persona extremadament intel.ligent, elegant i amb una ironia i sarcasme gairebé llegendaris.
Quan ja era una anciana venerable, prop dels 90 anys, la televisió francesa li va retre un merescut homenatge, i en una part de l’entrevista (memorable, per cert, un homenatge a l’esforç i dedicació de la gent més senzilla) el periodista li preguntà:
I vostè, Mme. Bollinger, quan en veu de champagne?
Mme Lily li contestà:
Doncs miri, en prenc una copeta quan estic trista, també, clar, si estic contenta. Si estic sola en bec una miqueta, si estic acompanyada em sembla que se n’ha de prendre, com aquell qui diu, gairebé, per obligació. En prenc unes gotes si no tinc gana, amb els àpats, evidentment bec champagne. Fora d’això ni el toco, llevat, clar, que tingui set.
Jo tenia una tieta àvia (la tieta Maria, d’entranyable record), persona de molta cultura, gran do de gent, i que coneixia (i la coneixia) tothom, que quan es referia a una persona remarcable per la seva intel.ligència o pels seus fets, ens deia: en “tal” que n’era de cèlebre!
Doncs bé, no hi ha dubte que Mme.Lily Bollinger, la gran dama del champagne, n’era força de “cèlebre”.
Salut a tots, i que la propera vegada que aixequem una copa, sigui de vi, cava o champagne, tinguem un petit record per tota aquesta gent que amb el seu esforç fa possible que en podem gaudir.
P.D. Per cert el Bollinger és magnífic, si algú el vol provar que m’ho digui.
Fins a la propera.
Jordi, el del vi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada